Motive pentru care nu crezi in succesul online

Scris de Adrian Chirca

31/07/2023


Sa faci bani online nu inseamna o schema prin care te imbogatesti rapid. Stiu ca sunt multe promisiuni in online, dar fi antreprenor digital este o afacere ca oricare alta. Care necesita timp, bani si munca. Uneori chiar mai multa munca decat intr-o afacere traditionala.

Marele avantaj este ca o afacere online este mai flexibila, dar mai ales scalabila pentru cei care invata despre sisteme, marketing si se folosesc de social media si engagementul pe care il creaza.

Conceptul de afacere online este extrem de atragator nu doar pentru ca poate genera venituri pasive (indiferent de ora si locatie), dar si pentru ca e usor de implementat pentru cei care stiu ceva mai mult despre un website, un email si social media.

Totusi, pe cat de usor poate fi de pornit pe atat de usor poate fi abandonat. Multi incep cu entuziasm ca apoi sa sa opreasca prea devreme sau sa isi spuna ca e prea greu. 

Rezultatele nu vin peste noapte, motiv pentru care multi abandoneaza si nici nu mai incearca vreodata. Se practica in online sa spui ca solutiile sunt scam - multi care nu au inceput nimic spun asta pentru ca le lipsesc cunostinte, nu sunt implicati si nici nu aplica solutiile care sunt testate si se vad.

Unii nu au motivatie si nu vad padurea de copaci. Cursurile online te ajuta mult sa inveti si nu e nicio minciuna ca se fac bani din ele, la fel ca din marketingul afiliat sau workshopuri.

Am tot vorbit despre cum sa ai succes si ca ai nevoie de un plan, dar in articolul de azi vreau sa va spun din observatiile mele de ce majoritatea nu au succes sau nici macar nu se apuca de ceva.

Mentionez ca acestea sunt observatiile mele din experienta mea, fara sa ma consider neaparat un antreprenor de succes. Cu toate astea, am facut un mare progres in ultimii ani, am lansat cursuri, am ajutat si pe altii sa faca asta si in acest moment sunt mult peste ceea ce imi propusesem.

Tot ce fac se datoreaza afacerilor online si nu pot spune ca asta e un scam. Nici pe departe.

Succesul depinde de cat de implicat esti si de cat de mult vrei sa realizezi ceva. E atat de simplu. Fii acolo zilnic, implica-te, investeste si lucrurile vor merge. Pentru unii mai bine, pentru unii mai putin bine.

Exista multe modele de afaceri online - de la marketing afiliat, la vanzarea de cursuri, newslettere si ebookuri. Mai exista dropshipping, consultanta si servicii remote (design, VA, manager de content etc.). Lista poate continua.

Dintre ele, le-am facut cam pe toate, iar acum sunt axat pe consultanta si training prin cursuri. Ofer informatii si prin newslettere si lucrez la o platforma de cursuri internationala care este dublata de un newsletter gratuit.

Asa ca, ideile de mai jos se bazeaza pe experienta mea si pe ceea ce am invatat in ultimii 15 ani.

Nu ai un produs sau un serviciu

In general, oamenii cumpara produse si servicii care le sunt necesare si le rezolva probleme. Solutiile vin ca un ajutor pentru ei indiferent ca au nevoie sa invete Excel, sa faca grafica sau sa deseneze tablouri pentru copii.

Daca produsul tau nu are expunere, nu transmite solutie va fi greu sa il vinzi. Poate ca o sa vinzi ceva la inceput, dar pe termen lung e posibil sa nu fie sustenabil si sa nu ai succes.

De aceea, prima regula in antreprenoriatul digital este sa ai produse sau servicii care aduc valoare intr-o anumita nisa.

Scopul tau este sa faci acelei nise viata mai usoara, indiferent care este ea.

Nu stii sa scoti in evidenta valoarea produselor tale

Poate ca ai o super idee de produs sau serviciu, dar cei care au nevoie de ele nu stiu de tine sau de produs. Deci, ei trebuie intai sa te descopere si apoi sa analizeze cat de mult ii poate ajuta ceea ce le oferi tu. 

Sa rezolvi problema asta e relativ simplu. Ai nevoie de trafic pe site si asta inseamna continut, trafic platit si orice variante prin care oamenii pot ajunge sa te descopere. Ceea ce se intampla in acest moment cu faptul ca esti aici citind acest articol.

Mi-a luat timp, energie sa stau sa adun informatii, sa il scriu si sa il urc aici. Este informatie gratuita pe care o ofer, dar oamenii iau contact cu mine, folosesc aceste informatii si asa pot ajunge la consultanta cu mine daca au nevoie de mai mult. 

Blogul asta inseamna ca stiu despre ce vorbesc, ma tine legat de zona digital si, in plus, ofera celor care vor sa vada, valoare si acces la ceea ce stiu sa fac. Pentru acestia, informatiile astea sunt valoroase si aduc valoare nu doar situatiei lor, dar si mie - aprecierea lor si faptul ca citesc inseamna ca scopul meu este atins.

Nu lucrezi sa ai o baza de leaduri si nu folosesti newsletterele

Indiferent de traficul pe care il ai pe site, o baza de clienti este vitala in online. Sute, mii poate de clienti interactioneaza cu tine, dar tu nu tii legatura cu ei si probabil ca nici nu cumpara nimic.

Aici este unul dintre momentele in care oamenii renunta si spun ca afacerile online nu merg si ajung sa fie dezamagiti. Cei aflati la inceput se lovesc mereu de situatia asta tocmai pentru ca scapa acest amanunt din vedere.

Daca nu incepi sa lucrezi la asta vei abandona usor in acest punct. Acesta este si motivul pentru care am creat un ghid despre cum sa iti faci un lead magnet eficient care sa te ajute sa convertesti traficul in fani.

De ce un Lead Magnet? Pai, la fel cum oferi informatii sub forma unui articol care cel de fata, la fel poti oferi informatii in schimbul adresei de email. E vital sa faci asta, sa le oferi oamenilor un motiv sa interactioneze cu tine - faptul ca iti ofera adresa de email este deja un act de incredere, iar de aici va fi usor sa tii legatura cu ei. 

Asta fac si eu acum. Daca esti in pozitia in care vrei sa inveti si tu in 10 minute despre ce inseamna un Lead Magnet eficient, apasa butonul de mai jos si cere acest document.

Il vei primi pe mailul tau dupa ce te inscrii cu adresa de email. Asta inseamna ca iti doresti sa faci acest lucru, ai deja trafic si te ajuta sa cresti. Sa ai o baza de date inseamna efort, timp si mai ales skill-uri de comunicare - trebuie sa trimiti newslettere si sa ai rabdare, sa explici, sa ajuti.

Dar efortul va merita cu siguranta!

EBOOK GRATUIT

Cum sa scrii un Lead Magnet eficient in 5 pasi

(si de ce sa nu mai amani asta)

Nu te folosesti de procese, sisteme si automatizari

Legat de ceea ce am spus mai sus, ca sa poti sa cresti ai nevoie de sisteme. Sa trimiti newslettere inseamna un efort si daca faci asta manual e posibil sa fii intr-o continua cursa de sobolani. Productivitatea va scadea si te vei trezi ca nu avansezi prea mult.

Succesul in lumea online inseamna procese si tool-uri. Sa faci mai multe cu mai putin efort este un factor crucial ca sa ai succes.

Un exemplu poate fi o bucata de continut pe care o creezi pe un domeniu anume. O parte o poti da gratuit, dar poti folosi bucati din el sa postezi in social media, sa faci un clip si chiar un ebook. Folosind acest truc, poti crea dintr-un singur articol mai multe elemente si sa iti amplifici expunerea. 

Daca ai ajuns aici sunt sanse mari sa fi gasit online acest subiect sau sa ajungi aici de la un newsletter pe care il scriu si pe alte canale. 

Evident, sa inveti care sunt toolurile astea necesita timp si efort, dar mai ales investitii in bani. Un tool bun de email pleaca de la 25$ pe luna, dar merita pe deplin daca te ajuta sa iti atingi obiectivele.

Nu te organizezi si nu produci continut

Am lasat acest punct la final pentru ca am scris despre asta si in alte parti. Nu e ultimul lucru, dar l-am pozitionat aici pentru ca are legatura cu punctul de mai sus. Poate ca ai sisteme, dar daca nu te folosesti de ele sa produci continut, succesul online va intarzia sa apara.

Poate esti un autor si scrii o carte pe an. Evident vei avea mai putin succes decat unul care scrie 5 carti pe an, are un blog, un newsletter si posteaza frecvent in Linkedin. 

Timpul este extrem de important in online si cei care il apreciaza vor avea si cel mai mult de castigat. Efortul pe care il depun sa scriu aici pe blog va fi apreciat de cei care inteleg asta, si nu de putine ori sunt si cei mai valorosi clienti ai mei. Cel care stie ce prespune sa scrii periodic, sa oferi informatii va aprecia cel mai mult ceea ce faci si nu va avea niciodata probleme in a plati pentru servicii.

Intelege valoarea si timpul investit. Sa practici asta prin puterea exemplului este ceea ce iti va aduce valoare pe termen lung.

Prioritatea este deci sa scoti ce e mai bun din timpul tau. Fa un plan, implementeaza si vei putea crea mult mai multe lucruri pentru afacerea ta pe termen lung. This is a long run hit, not just one game.

Concluzie

Din punct de vedere al investitiei si al invatarii, o afacere online nu este cu mult diferita de una traditionala. Are nevoie de timp, bani si implicare.

Avantajul ca e scalabila ar trebui sa fie un factor motivator, nu unul care sa iti ofere mirajul banilor peste noapte. 

Intelegand principii, scheme si puncte prin care poti creste este critic ca sa nu ajungi in cei 90% care nu au succes. 

In afacerea online primesti ceea ce investesti. Fara efort, fara timp alocat orice afacere online nu va aduce niciun fel de valoare.

Pentru mine, antreprenoriatul digital este deja un stil de viata si poate sa iti afecteze sanatatea mintala si fizica la fel cum poate sa iti aduca bani si libertate.

Sper ca sfaturile de aici sa te ajute sa intelegi imaginea de ansamblu, sa prioritizezi si ulterior sa aplici in ceea ce faci sau vrei sa faci. Online inseamna dedicare, munca si planificare.

Dar, se poate cu siguranta!


Despre mine

Sunt Adrian Chirca - fondatorul Academiei Antreprenor Digital si autorul newsletterului cu acelasi nume unde trimit saptamanal resurse din sfera industriei digitale.

In ultimii 10 ani am lansat peste 15 cursuri, am pus bazele unui membership si am lucrat cu zeci de antreprenori pe strategie digitala. Poti sa intri in contact cu mine si pe Twitter.

Citeste si alte articole

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Vino alaturi de alti +2000 de abonati care primesc 1 sfat practic in fiecare duminica dimineata.

>