Ce se intampla in online de la inceputul perioadei Covid-19

5  comentarii

Scris de Adrian Chirca pe 9 aprilie 2020 | Ultima modificare pe 10 aprilie 2020

Pandemia Coronavirus modifica cu siguranta tot ce stim despre 2020. In timp ce guvernele se bat pe echipamente de protectie si declaratii cu privire la controlul asupra virusului, noi vedem schimbari la nivelul rutinei, dar si in ceea ce priveste afacerile si mediul digital.

Pentru ca, probabil din punct de vedere social aveti deja surse de unde sa va luati datele, in articolul asta o sa va prezint situatia din punct de vedere digital, pentru ca aici sunt schimbari si multi dintre noi resimtim efectele.

Am experienta mea si a clientilor mei cu privire la schimbarile petrecute in promovarea PPC si voi incerca sa analizez pe baza unor date care sunt tendintele si cum va puteti adapta strategia.

Descopera ce poate face Facebook Ads pentru tine


Modul in care ne promovam online se modifica rapid. Daca vrei sa fii la curent cu strategii noi dedicate mediului online, poti incepe cu cateva notiuni de baza despre Facebook. Gasesti detalii aici.

Cea mai importanta schimbare este faptul ca reclamele vizuale au lasat in urma reclamele dupa cuvinte-cheie, lucru completat si de scaderea CPM. Se vede asta in Google si e cumva reactia fireasca a izolarii cand toata lumea navigheaza pe retele, cu crestere acum si pe tablete.

Ca side note, cautarile legate de coronavirus au depasit in ultima luna cautarile generale ca cele legate de vreme, stiri si chiar p0rn.

In conditiile actuale, Facebook a devenit un mediu propice pentru afaceri mai ales datorita stocurilor mari aparute brusc din inchiderea locatiilor fizice, dar si a limitarii bugetelor de promovare, deci scaderea concurentei.

Iata ce schimbari au aparut in ultimele 30 de zile.

Tendinte dupa 1 luna de carantina

  • Conform datelor furnizate de Facebook, In Germania se cheltuie mai putin cu 25% online, iar in UK cu 33%
  • 45% din populatie sta mai mult timp pe social media
  • Statisticile arata ca populatia din US muta activitatile online mai rapid decat se intampla in Europa
  • cautarile de tip search au scazut, locul fiind preluat de Google Display Network si Youtube conform unui studiu Webindex
  • Vanzarile online s-au dublat in ultima luna in US, cu toate ca unele sectoare au suferit scaderi si de 20% - sectorul imbracamintei de exemplu.
  • Comportamentul de cautare al utilizatorilor s-a schimbat si a modificat inclusiv rata de conversie - a crescut noaptea ceea ce modifica datele din reclamele platite
  • 30% dintre cumparatori spun ca nu cauta reduceri in perioada asta, adica o rata mai mica decat in apropiere de Black Friday
  • Reclamele pe Facebook legate de sport, fitness au crescut cu 400%, iar 33% dintre imagini arata oameni care folosesc device-uri mobile.
Citeste si:  De ce ai nevoie de promovare online, indiferent de produs

a crescut traficul de noapte

La prima vedere, e clar ca exista schimbari majore la nivel de PPC, dar mie mi-a atras atentia faptul ca a crescut rata de interactiune noaptea. Poate fi un punct de plecare pentru campaniile noi, dar aveti grija pentru ca de obicei campaniile platite au cam cu 20-25% mai putin rata de conversie pe timpul noptii.

Aceste modificari se datoreaza faptului ca mare parte din populatie sufera de anxietate si se cumuleaza cu restul factorilor de pe parcursul zilei. 

Poti profita de acesti oameni pe care ii poti gasi acum online intre 11-4. Verifica-ti rapoartele si testeaza inainte.

In plus, ai grija sa nu fii prea agresiv, normele de interactiune online sunt inca valabile si ar fi bine sa urmezi aceeasi termeni cand vine vorba de atragerea atentiei in online.

1. Verifica-ti campaniile si fa un rezumat al interactiunii pe ultimele 30 de zile, raportat la ore; chiar daca faci asta de obicei, luna martie a schimbat datele.

2. Daca ai campanii pe Google Ads, modificarea asta de comportament ar putea sa iti consume mare parte din buget si fara o rata notabila de conversie. Solutia ar fi sa iti limitezi bid-ul pe intervalul orar 11-5 sau sa iti setezi campaniile doar pe timp de zi

3. Foloseste de Smart Bidding daca nu te pricepi la setari; atat Google cat si Facebook se vor adapta noilor tendinte in timp real si vor incerca sa iti protejeze bugetul

Ce poti face cu facebook ads

Cu un trafic crescut si reimpartit, din ce in ce mai multi oameni "butoneaza" pe Facebook, lucru relatat si de marii operatori de telefonie mobila. Acest lucru se traduce prin scaderea CPM-ului (acum o saptamana era cam la 15%), dand o sansa campaniilor tale cu obiectiv "Reach".

Acum este un bun moment sa arati oamenilor lucruri legate de brandul tau si sa impingi online lucruri ce pot fi consumate usor. Contentul tau ar trebui sa puna accent pe calitatea produselor, pe testimoniale si clipuri how-to, tocmai pentru a arata potentialilor clienti cu ce ii ajuta produsele tale cand vor fi gata sa cumpere.

Citeste si:  Cat de mult mai conteaza cuvintele-cheie si cum arata SEO in 2017

In acelasi timp, asa cum am mai zis, este un moment bun sa iti faci reclama, dar sa ai in vedere un timp crescut de verificare si aprobare a campaniilor.

Facebook a anuntat ca vor fi erori si chiar intarzieri cu privire la campanii, avand in vedere ca se bazeaza mai mult pe toolurile automate pentru a verifica reclamele noi pe fondul lipsei de personal.

In conditiile astea, au specificat ca e mai bine sa fie extinse campaniile si ad-urile noi care deja performau si sa se amane seturile noi.

Chiar si in conditiile astea, este un bun moment daca vreti sa testati poze si pozitionari noi in Facebook.

Pozele dupa cum stiti sunt cele care atrag atentia. Ca sa poti opri privirea unui client, inseamna sa comunici vizual mesajul si sa o faci si foarte repede (cam 2-3 secunde). 

Care e partea cea mai grea?

Sa faci un design care sa indeplineasca aceste conditii si sa determine interactiunea potentialilor clienti. Ai nevoie de poze, de plasarea unui CTA si sa iti adaptezi designul pentru fiecare format in parte.

Cand testezi audiente noi, un set de reclame pentru fiecare format in parte iti poate da indicii pretioase legate de unde anume ar trebui sa iti canalizezi eforturile.

Nota: Testati cate un singur element o data; daca testati poze noi, nu modificati si textul sau CTA. Rulati cam 3-4 zile si analizati rezultatul.

Din pacate sau din fericire, toata situatia creata de aceasta pandemie ne va afecta mai mult social si economic decat medical. Distantarea sociala se practica, limiteaza unele drepturi, dar cu siguranta va urma o perioada noua de crestere.

Cand ramane de vazut.

Pana atunci, folositi masca, limitati iesirile si stati cu ochii pe campanii. Vremurile se schimba rapid si noi trebuie sa ne adaptam.


Ti-a placut? da mai departe!


Articole ​​​​recomandate

Tendinte in 2019: atacul asupra atentiei si teoria semnalizarii

Cum ar fi daca am trata oamenii asa cum facem marketing digital

lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}