Optimizare next level: optiunea Facebook de optimizare a bugetului la nivel de campanie

0  comentarii

Scris de Adrian Chirca pe 13 mai 2019 | Ultima modificare pe 30 martie 2020

Ai nevoie de sfaturi si trucuri pentru a te promova mai eficient? Nu stii cum sa gasesti audienta ideala sau ce face o reclama sa aiba succes pe Facebook? Inscrie-te GRATUIT la Cursul de Baza Facebook si invata in 5 zile tot ce ai nevoie ca sa incepi sa te promovezi eficient. Detalii gasesti aici.

Ca marketeri suntem obisnuiti cu schimbarile Facebook mai ales legate de Business Manager si de modurile de optimizare. Cand am aflat de schimbarea modului de alocare a bugetului in Facebook, am asteptat cu nerabdare noua optiune pentru a testa in cateva seturi de campanii. Am inceput sa  folosesc optimizarea bugetului la cateva saptamani de la lansare si pot spune acum ca este printre cele mai de efect schimbari facute de Facebook.

Ce pot sa va zic la prima interactiune este ca functioneaza destul de bine pe piata internationala. Am un site tot pe nisa de e-learning si reclamele pe care le-am facut cu modificarea asta m-au ajutat mai ales in ceea ce priveste audientele reci. 

Am tot testat acolo cifre si pot sa spun ca AI-ul, chiar daca mai se lucreaza la el, isi face treaba.

pentru cine este aceasta optiune de optimizare?

Noua optiune vine in intampinarea celor care sunt la inceput si nu au multa experienta cu optimizarea bugetelor.

Pentru avansati, exista solutii de optimizare si peste aceasta schimbare, dar in articolul de azi abordam versiunea basic, cea care va poate ajuta sa scalati mai repede campaniile din Facebook.

Pe scurt, usureaza munca cu privire la gasirea mai rapida a unei audiente care sa raspunda la reclame. Citeste mai jos ce e important atunci cand faci campanii CBO.

Elementele de baza ale optiunii CBO - Campaign Budget Optimization

Optimizarea bugetului la nivel de campanie, CBO noua optiune propusa de Facebook, ofera marketerilor posibilitatea de a folosi mai eficient functia de bidding automat a platformei. 

Facebook preia intreg bugetul campaniei si il aloca in toate ad seturile din campanie, echilibrand astfel bugetul in functie de performante si principalii KPIs.

Optimizarea bugetului si cresterea numarului de conversii e un task de baza pentru oricine are pe mana un buget de promovare pe Facebook, iar noua functie vine cu 2 mari avantaje:

1. ofera marketerilor libertate, preluand taskul ce facea obiectul unor A/B teste consumatoare de timp si bani

2. forteaza cumva marketerii sa se concentreze pe elementele strategice ale unei campanii, respectiv eficienta reclamei, audientele si canalul de vanzare.

Training gratuit pe mail

Curs de Baza Facebook 

Strategiile functioneaza atata timp cat stii de ele si le aplici.

Cum functioneaza optimizarea bugetului la nivel de campanie

Noua optiune se poate activa o data cu setarea unei noi campanii si iti ofera posibilitatea de a aloca un buget zilnic sau nelimitat, indiferent de numarul de ad seturi din cadrul ei.

In felul asta, Facebook preia controlul asupra tuturor ad seturilor si va incerca sa optimizeze cea mai buna varianta conform cu obiectivul ales.

Citeste si:  Cum sa iti setezi Facebook Business Manager

La nivel initial, motorul din spatele Facebook va prioritiza acel ad set pe care il considera cel mai bun in raport cu audienta aleasa, iar in cazul in care aceasta devine suprasaturata sau prea mica, va muta bugetul pe urmatorul ad set ca relevanta si performanta.

Optimizarea bugetului la nivel de campanie CBO este un instrument de care se pot folosi si marketerii cu experienta care vor sa scaleze rapid campaniile Facebook. Iar cu atatea date cate are despre utilizatori, algoritmul se descurca cel putin bine cand vine vorba de a gasi formula castigatoare.

Folosind aceasta setare, orice marketer poate sa testeze rapid audiente noi si sa gaseasca o noua nisa, fara a pierde insa din conversii.

Abordarea are la baza urmatorul sistem: cel mai bun adset castiga si va fi impins automat primul de catre algoritmii Facebook. Castigatorul se alege pe baza obiectivului ales, asa ca mare grija cand setati campaniile cu optiune de CBO.

Sistemul de licitare al Facebook are nevoie de timp sa poata aduna cat mai multe date pentru a fructifica la maxim functia de CBO. Asa ca e indicat sa va asigurati ca exista destul timp pentru ca acea campanie sa adune conversii ce pot fi ulterior optimizate.

Din experienta personala, daca in cont exista campanii pe audiente diferite cu performante bune, e mai bine sa le pastrati asa, fara a face trecerea la CBO. In felul asta puteti modifica setarile la nivel de ad set, respectiv marirea bugetului.

(NOTA: pentru campaniile CBO se poate umbla la bugetul alocat prin setarea la nivel de procentaj, dar as recomanda aceasta optiune pentru avansati.)

Structura unui cont in care se foloseste optimizarea bugetului la nivel de campanie

Chiar daca nu am testat inca campanii de engagement si trafic, pot spune ca aceasta functie este conceputa pentru cei care vor sa optimizeze pe obiectiv de conversie.

Din experienta mea de pana acum nu as recomanda sa folositi audiente cu surse diferite in cadrul aceleasi campanii care foloseste CBO. 

Ce inseamna asta?

Daca aveti campanii cu audiente in diferite stadii ale funnelului gen lookalikes, pe interese sau retargeting este de evitat sa le aveti in cadrul aceleasi campanii CBO. Daca se intampla asta, bugetul va fi automat alocat catre ceea ce Facebook considera a fi cea mai performanta audienta. 

Schema asta va distruge chiar scopul CBO care incearca sa gaseasca cele mai bune audiente si va sfarsi prin a fi blocat de una dintre ele care, cel mai probabil, va avea un CPA mic. In conditiile astea o audienta lookalike va iesi in fata uneia pe interese, ceea ce nu inseamna neaparat ca acele interese nu sunt setate bine.

Sfatul meu este sa setati o campanie noua CBO si sa va asigurati ca aveti in cadrul ei ad seturi cu audiente din acelasi grup sau stadiu de conversie: audiente asemanatoare in proportii diferite, audiente setate pe interese diferite sau retargeting in functie de anumite actiuni.

Din ceea ce am testat pana acum 4-5 ad seturi sunt suficiente pentru a incerca o separare a celei mai performante.  Ca idee, cand am folosit optiunea asta am incercat sa construiesc audientele in praguri, respectiv sub 100.000, intre 100-200.000, 200-300.000, peste 500.000.

Fiind din aceeasi categorie, toate vor performa bine, dar algoritmul Facebook va putea determina unde merita sa aloce grosul bugetului si va actiona in consecinta.

Explicatia este ca audientele mici vor consuma mai repede plaja de conversii la cel mai mic pret, dupa care alearga AI-ul, iar Facebook va trece la urmatorul prag/audienta in decurs de cateva zile. Ceea ce se traduce prin buget mai mic de teste si perioada mai scurta de segmentare a audientei profitabile.

Asa arata unul dintre conturile pe care l-am setat recent cu campanii CBO:

Campania 1 (CBO) - Audiente asemanatoare 

  • Lookalike  - 1%
  • Lookalike  - 1-2%
  • Lookalike  - 2-3%

Campania 2 (CBO) - Audiente cu setari pe Interese

  • selectie interes A
  • selectie interes B
  • selectie interes C

Acorda timp si credit algoritmului Facebook

La fel ca si in alte circumstante, Facebook are nevoie de timp sa "invete" ce se intampla la nivel de campanie, ce se intampla cu audienta si ce fel de conversii urmaresti. 

Mai mult, Facebok mentioneaza ca are nevoie de minim 50 de conversii pentru a descoperi ce anume urmareste campania si ce poate face algoritmul mai bine.

In conditiile astea, nu e nici un dubiu ca CBO performeaza in timp, dar si daca are un buget la dispozitie care sa asigure 50 de conversii per ad set in interval de o saptamana.

Un buget mic alocat pe 2-3 ad seturi nu va putea sa exploreze intregul lor potential si e posibil sa nu aveti rezultatele pe care vi le doriti. Cel putin nu intr-un timp scurt.

Ideal ar fi sa aveti deja ceva date din teste care sa tina maxim 1 saptamana pentru a putea porni campaniile in forta.

Concluzie

Testele pe care le-am facut in ultimul timp cu CBO mi-au oferit o noua perspectiva de optimizare a audientelor, dar si variante de reevaluare a bugetelor. 

Nu numai ca, cel putin pe setare de conversii, campaniile CBO au performat mai bine, dar am lucrat mai putin in a seta campaniile si ad seturile. Timpul asta poate fi folosit pentru a optimiza reclamele, pentru a scrie texte si a modifica celelalte elemente ale reclamei care pot aduce imbunatatiri majore.

(Nota: Daca vrei sa inveti rapid care sunt cele 6 elemente ale unei reclame "perfecte" poti folosi acest ghid GRATUIT: Modelul unui Ad Facebook.)


Daca aveti posibilitatea, testati noua functie, tineti cont de sfaturile de mai sus si dati o sansa algoritmului Facebook.

Cu siguranta va poate ajuta sa va imbunatatiti rezultatele si, de ce nu, creste vanzarile.


Ti-a placut? da mai departe!


Articole ​​​​recomandate

Cele 5 semne care iti spun ca e timpul sa iti faci reclama pe Facebook

Frecventa: indicatorul din Facebook de care nu ar trebui sa uiti

lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}