Cele 5 semne care iti spun ca e timpul sa iti faci reclama pe Facebook

0  comentarii

Scris de Adrian Chirca pe 2 aprilie 2019 | Ultima modificare pe 7 aprilie 2020

Imi aduc aminte ca am citit la un moment dat despre un interviu cu David Ogilvy si unde spunea printre altele ca in lumea moderna, cateodata e mai putin important daca esti creativ, ai idei originale, daca nu stii sa vinzi ceea ce creezi.

Nimic mai adevarat, mai ales ca m-am regasit in sintagma asta. Mi-am adus aminte de anii in care scriam articole pe un blog de design, dar nu reuseam sa fac nici un ban cu el. Nu aveam nici un fel de idee cum sa il monetizez, nu aveam un target si nici nu cred ca stiam la vremea aia ce potential avea de exploatat.

In ultimii 20 de ani, internetul a facut totul mai usor, mai simplu, mai ales in ceea ce priveste afacerile. 

Am trait senzatia asta cand am fost in America, pentru ca orice tip pe care l-am intalnit avea niste idei despre afacerile online care m-au facut sa inteleg de ce suntem cu ani in spate in domeniul asta.

Daca vorbim de servicii online, acum e foarte simplu sa comanzi mancare, sa vorbesti cu doctorul si sa iti faci o programare.

Din punct de vedere business e cam la fel. E foarte usor sa ai un produs sau un serviciu pe care sa il pui pe un site la dispozitia celor care au nevoie de el.

Dar...sa il creezi e simplu, sa vinzi acel produs este de fapt provocarea. Si din moment ce accesul la internet este din ce in ce mai raspandit, competitia ridica si ea noi bariere.

Acum, cu posibilitatea de a ajunge la milioane de oameni cu reclama, platforme ca Facebook si Google reprezinta o solutie rapida care iti poate aduce rezultate remarcabile intr-un timp scurt si chiar cu bani putini.

Hai sa vedem cum interpretezi semnele care iti spun ca e momentul sa incepi sa te promovezi online.

Nota: Daca esti la inceput si vrei sa inveti despre promovarea pe Facebook te invit sa te inscrii GRATUIT la Cursul de Baza Facebook. Inveti in 5 zile despre lucruri esentiale care sa te ajute sa te promovezi eficient. Te poti inscrie aici sau mai jos.

Citeste si:  Ai inceput o campanie pe Facebook, dar nu functioneaza?

Training

gratuit pe mail 

Curs de Baza Facebook 

Strategiile functioneaza atata timp cat stii de ele si le aplici.

1. Clientii tai pot comanda mult mai usor pe site

Exista o regula simpla: cu cat este mai mica distanta dintre nevoia clientului si produsul tau, cu atat cresc sansele ca el sa cumpere.

Sa luam exemplu un magazin de haine. E destul de complicat sa vezi toate culorile de camasi disponibile, sa vezi ce cravate au si se potrivesc.

In magazin probabil ca ar dura in jur de 10-15 minute sa vezi toate modelele.

Online, in schimb, poti vedea ce este disponibil in max 2 minute. Mai mult poti vedea chiar mai multe modele in acelasi timp!

Este evident ca poti comanda mai rapid in fata unei oferte care este expusa atat de simplu, pe orice ecran digital.

2. E nevoie de mai mult de o vizita a unui client pentru a cumpara

Cele mai multe companii nu se gandesc la acest aspect. Nici cand isi fac strategia online, nici cand construiesc un canal de vanzare si se apuca de promovare.

Oamenii nu comanda imediat ce vad reclama sau ajung pe site.

Evident ca nu este o regula general valabila, dar imaginati-va cum ar fi sa platiti 50.000 euro pe un brand nou de masini. 

Ok, o sa ziceti ca asta este o decizie serioasa.

Bine. Atunci cum ar fi sa platesti 200 de euro pe o pereche de blugi de la un brand nou? Dar 100?

Chiar si o achizitie mica necesita un minim nivel de incredere, de cunoastere pe care nu il poti stabili dintr-o prima interactiune.

Aici Facebook devine un tool redutabil daca este folosit corect. Cu reclamele pe Facebook poti ajunge la clienti in mod repetat, si mai ales in functie de "temperatura" la care sunt dusi de canalul de vanzare.

Iar asta este un aspect deloc de neglijat, pentru ca orice mesaj construit corect iti aduce clientii mai aproape de finalizarea comenzii.

Citeste si:  Cum sa iti faci designul pentru reclame rapid si fara costuri

Chiar daca nu devin clienti dupa 1 -2 interactiuni cu produsele de pe site, este foarte usor sa ajungi din nou la ei prin retargetare.

Si aici, Facebook sta foarte bine si poti face minuni cu audientele personalizate.

Cu o strategie bine pusa la punct care urmareste traseul de cumparare al clientului, este extrem de probabil sa transformi un prospect in client, chiar daca nu stia de brandul tau inainte.

(Nota: Daca vrei sa inveti sa te promovezi pe Facebook, poti incepe cu acest curs GRATUIT - Curs de Baza Facebook.)

3. Afacerea ta poate fi scalata

O afacere care poate fi scalata inseamna pe scurt sa iti maresti numarul de clienti fara sa iti maresti bugetul de promovare sau sa umbli la marja de profit.

Sa luam un exemplu concret, respectiv cursurile online. Vorbim de produse digitale care nu depind de stoc, iar un numar mai mare de clienti nu te va forta sa iti maresti echipa, din contra iti va genera un profit mai mare.

4. Vrei sa ajungi la o anumita audienta

Facebook este in acest moment cea mai performanta platforma cand vine vorba de a gasi un avatar de client. O data creat, poti ajunge la oameni in functie de anumite date demografice, preferinte, interese etc si e nevoie doar de un mic spatiu pe telefon pentru a le transmite un mesaj.

Cu cat ai mai multe date, cu atat mai ieftin este sa ii targetezi. Vrei de exemplu sa ajungi cu reclama la parintii care au intre 25-35 ani si un copil de 2 ani?

Foarte simplu.

La fel poti ajunge si la mame care cumpara online produse de copii si sunt pasionate de gatit.

Nu conteaza ce produs sau serviciu ai, cei care iti pot fi clienti sunt cu siguranta pe Facebook si poti ajunge la ei cu campanii relativ usor de setat si cu bugete minime.


Ti-a placut? da mai departe!


Articole ​​​​recomandate

Optimizare next level: optiunea Facebook de optimizare a bugetului la nivel de campanie

Frecventa: indicatorul din Facebook de care nu ar trebui sa uiti

lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}