Oricat de bun ar fi produsul sau serviciul pe care il vinzi, daca campania ta de promovare nu primeste clickuri, toate eforturile tale nu vor face decat sa iti consume buget sau sa iti limiteze numarul de conversii.
Traficul scazut si reclamele care nu convertesc sunt cosmarul oricui incearca sa isi mareasca vanzarile online.
Vei fi probabil tentat, in prima faza, sa umbli la buget, fara sa iei in calcul ca designul si mesajul reclamei tale au nevoie de ceva mai multa atentie din partea ta. Tocmai de aceea este important sa stii care sunt elementele unei reclame care vinde si mai ales cum sa le folosesti in avantajul tau.
De cele mai multe ori, rata de conversie depinde nu doar de produsul in sine, ci si de cum il prezinti clientilor tai.
Pentru ca cel mai tare produs din lume nu o sa fie vandut de o reclama mediocra, sau de una care nu respecta niste reguli de baza. Si in nici un caz folosind poze luate de pe net si asupra carora nu ai drepturi de folosinta.
Asa ca in articolul de azi ne vom ocupa fix de acest aspect: cum sa iti faci singur designul pentru reclame, fara sa apelezi la un profesionist si fara costuri suplimentare.
Sincer, nu trebuie sa ai nu-stiu-ce experienta ca sa iti faci bannerele, doar un pic de imaginatie sa folosesti niste resurse disponibile online, dar si sa tii cont de cateva elemente de baza.
In articolul de fata, vom aborda pe rand cele 3 aspecte in functie de care sa iti canalizezi eforturile pentru ca imaginea pe care o folosesti sa aiba cel mai mare impact. Totul fara a apela la un designer profesionist si fara a cheltui bani.
Suna bine?
Atunci sa incepem.
Imaginea din reclama - element esential
Cand vorbim de o imagine care sa aiba impact pe Facebook, un aspect care nu trebuie neglijat este mesajul pe care aceasta il transmite si modul in care se integreaza in unitatea reclamei.
Poti sa ai o imagine extraordinara pe care sa o folosesti in campania ta, dar daca mesajul ei nu se potriveste cu textul reclamei si mai ales cu pagina de destinatie, sansa sa obtii interactiune maxima este destul de scazuta.
Eficienta campaniei este legata si de relevanta reclamei, adica de legatura pe care o are ad-ul creat de tine cu pagina de destinatie, respectiv pagina web pe care trimiti vizitatorii.
In plus, influenteaza si nota generala pe care Facebook o acorda acelei reclame in cadrul campaniei.
Este indicat sa folosesti poze de calitate buna si cel mai important sa ai dreptul sa le folosesti. Daca ai posibilitatea, poti sa iti faci pozele singur sau sa le cumperi pe cele care se potrivesc domeniului tau.
Sunt din ce in ce mai multe resurse gratuite de care te poti folosi, daca nu iti faci tu pozele, singurul lucru de care sa tii cont aici e ca ar fi indicat sa modifici cat de cat poza originala.
Si aici nu ma refer sa cauti poze pe Google si apoi sa faci un simplu crop, pentru ca astfel de practici nu sunt nici legale si nici etice. Dar poti folosi poze pentru care copywritingul nu este o problema.
Gasesti poze interesante pe pexels.com si pe unsplash.com.
Daca stii sa folosesti Photoshop le poti taia si adapta conform cu nevoile tale, dar mai simplu este sa folosesti Canva, care e gratuit si extrem de intuitiv.
Poza de la acest articol e facuta in Canva si cred ca nu mi-a luat mai mult de 5 minute. In felul asta iti poti incarca propriile poze si obtii in final niste ad-uri cu un look profesional.
Avantajul principal este ca asa iti poti face rapid mai multe variante ale aceluiasi ad pe care sa le testezi in campaniile tale. Testarea continua iti va oferi noi perspective despre ceea ce prefera audienta ta.
Designul ad-ului in functie de paleta de culori
Daca citesti materiale legate de reclama pe Facebook o sa tot gasesti informatia conform carei atentia utilizatorilor este atacata masiv si orice artificiu iti poate aduce un avantaj competitiv.
Culorile au un impact major asupra atentiei, nu doar in ceea ce priveste reclama, ci in orice interactiune pe care o au clientii cu brandurile. Ganditi-va la ambalaje, la sigle, la Coca-Cola si o sa intelegeti ce vreau sa zic.
resurse gratuite pentru antreprenori digitali
Descopera digital corner
Strategiile functioneaza atata timp cat stii de ele si le aplici.
Sa alegi o culoare pentru logo sau site se dovedeste de multe ori o decizie grea. Si pentru reclama este la fel, numai ca in acest caz o sa va dau un pont.
Poti sa alegi culorile pe care le folosesti deja pe site si in sigla tocmai pentru a pastra o unitate. Este chiar recomandata o astfel de abordare, mai ales cand vorbim de landing pages care trebuie sa converteasca.
Daca nu urmezi inca o strategie de culoare in ceea ce priveste brandul, sfatul meu este sa incepi prin a fixa o paleta de culori pe care sa o folosesti tot timpul pentru reclamele tale.
Eu folosesc destul de des site-ul coolors.co care este extrem de eficient in a te ajuta sa iti gasesti o paleta de culori.
Mai jos este un exemplu pe care l-am folosit pentru un set de aduri acum ceva timp pentru niste produse de curatenie. A se observa nuantele de albastru cu care am lucrat pe acea campanie.
Marele avantaj este ca sunt culori complementare si nu trebuie sa iti faci probleme ca exista o discrepanta prea mare. Totusi, uneori cred ca e bine sa folosesti si culori in afara paletei, totul depinde de cum vrei sa abordezi problema.
Nu neglija textul
Cand iti faci planul pentru reclame, nu este nevoie sa ai foarte mult text pe imagini. Stiu ca uneori poate fi complicat sa ai o imagine care sa transmita exact ce vrei tu, dar prea mult text iti poate afecta clar calitatea reclamei.
De fapt, chiar daca regula de 20% de care am mai scris nu mai este atat de drastica in Facebook, un design incarcat nu-ti aduce nici un beneficiu.
Ca regula, foloseste maxim 2-3 cuvinte sau doar un simplu buton sau CTA. In acest fel te asiguri ca Facebook nu-ti limiteaza reach-ul pe acea campanie.
Poti folosi si acest tool pe care ti-l pune Facebook la dispozitie ca sa intelegi ce se intampla cu raportul de text din ad-ul tau. E mai bine sa faci verificarea inainte, tocmai ca sa stii ce anume ai de facut pana sa apasi pe butonul „Publica”.
Incearca sa folosesti maxim 2 fonturi si, la fel ca in cazul imaginilor, asigura-te ca ai dreptul sa le folosesti. Ca sa scapi de stresul asta iti recomand sa folosesti Google Fonts. Toate fonturile sunt gratuite si iti ofera destula libertate de creatie.
Tot ce trebuie sa faci este sa tii cont sa folosesti fonturi aerisite, citete si care sa sara in ochi in orice fundal. Te poti oricum juca cu variantele bold si italic ca sa creezi efectul dorit.
Sper ca ti-au fost de folos resursele din acest articol si daca tii cont de aceste 3 reguli in mod sigur nu-ti va fi greu sa iti creezi propriile reclame.
Cu cateva reclame care respecta niste reguli de baza, cu siguranta clickurile si vanzarile tale vor creste considerabil.
Spor la treaba!