Cele 2 concepte de care trebuie sa tii cont pentru o targetare mai buna a audientei

2  comentarii

Scris de Adrian Chirca pe 23 noiembrie 2018 | Ultima modificare pe 26 martie 2020

Una dintre cele mai frecvente greseli in marketing este aceea de a incerca sa iti trimiti mesajul catre toata lumea, in acelasi timp. O targetare haotica care nu controleaza clientii in toate etapele de conversie are sanse mari sa fie un esec.

Este vorba de acel funnel de baza pe care NU trebuie sa il uiti si sa il lasi deoparte.

Fara sa ai deja o idee despre audienta ta, o campanie se poate sfarsi fara nici un rezultat, tocmai pentru ca te adresezi unei mase prea mari de oameni.

Hai sa vedem ce poti face pentru o targetare mai buna.

De ce trebuie sa analizezi segmentele audientei

Putem defini o audienta ca fiind un grup de oameni care au caracteristici comune si care au in acelasi timp un interes sa le placa produsul sau serviciul tau.

Cand vorbim de caracteristici ne referim la date legate de varsta, gen, situatie financiara, studii, preferinte etc.

Deoarece este aproape imposibil sa ajungi cu reclama la toata lumea, o campanie concentrata asupra unui anumit grup are sanse mult mai mari sa converteasca. In plus, te ajuta sa iti adaptezi eforturile in asa fel incat sa transmiti mesajul celor care au cele mai mari sanse sa se transforme in clienti.

Si aici ajungem la 2 concepte care sunt vitale pentru ca tu sa poti sa iti segmentezi audienta si sa ai o targetare eficienta.

  1. Traseul clientului
  2. Temperatura audientei

Aceste 2 concepte sunt strans legate intre ele si fiecare determina schimbari pentru celalalt.

conceptul 1: traseul clientului

Acest concept nu este unul nou, dar este de cele mai multe ori ignorat. Pe scurt, orice viitor client trece prin 3 mari etape inainte de a deveni client.

a) stadiul de constientizare

Acesta este inceputul oricarui canal de vanzare, caci este punctul de plecare al unui client. Aici audienta nu stie nimic despre produsul sau serviciul tau, dar intelege ca tu ai o solutie la problemele lor.

b) stadiul de evaluare

In acest stadiu clientul stie deja de existenta ta, se informeaza si are momente in care doreste sa achizitioneze produsul tau. Aici este etapa in care se fac evaluari, clientul se intreaba daca esti o sursa credibila si daca poate avea incredere sa cumpere de la tine.

c) stadiul de conversie

Ultima etapa a canalului de vanzare este si cea mai importanta, fiind cea in care clientul intreprinde o actiune si devine cumparator.

conceptul 2: temperatura audientei

Temperatura audientei este in directa legatura cu traseul clientilor si fiecare etapa determina trecerea la un alt grad.

Citeste si:  Cum sa creezi o reclama pe Facebook care sa atraga atentia

Audienta rece. Este acel trafic pe care il obtii de la oamenii care sunt in stadiul de constientizare. Acesti oameni interactioneaza cu brandul si reclama ta, dar fac parte din categoria celor care nu stiu prea multe despre produs.

Scopul in aceasta etapa este sa oferi cat mai multe informatii, tocmai pentru a transmite audientei ce solutii oferi, cum ii poti ajuta, determinandu-o astfel sa revina si sa se incalzeasca.

Este o etapa in care iti prezinti produsul si in general in acest moment nu trebuie sa fii concentrat pe vanzare, ci pe:

  • castigarea increderii potentialilor clienti
  • segmentarea audientei conform cu aria lor de interes

Sa spunem ca vinzi produse destinate caselor inteligente si ai un trafic mai bun pe categoria becurilor led. Poti sa iti segmentezi audienta inca din aceasta etapa pe zone de interes: becuri led, control ambiental, monitorizare video etc. Toate aceste segmente iti vor fi de real ajutor cand vei lucra pentru a-ti aduce audienta din stadiul a) in stadiul b).

  • pixelarea traficului pentru a putea incepe retargetarea

Training gratuit

pe mail 

Curs de Baza Facebook 

Strategiile functioneaza atata timp cat stii de ele si le aplici.

Cum poti sa-ti atragi mai mult trafic rece?

Daca esti la inceput, te poti folosi de pagina de Facebook pentru a publica diverse statusuri sau articole de pe blog. O data ce ai o audienta relevanta, poti folosi optiunea de Boost Post pentru a testa ce se intampla cu audienta ta.

Ofera-le articole gratuite, clipuri video si sfaturi de la specialisti si tine sub control acest trafic. Urmareste unde anume ajung pe site si pregateste deja segmentele de audienta. Cand platesti pentru trafic rece, ai nevoie sa stii ce fac vizitatorii tai tocmai pentru te putea folosi de Pixelul Facebook si a le oferi si mai mult continut relevant.

Asa ca scopul principal in aceasta etapa este sa te axezi pe a inspira si ajuta audienta, dar si de a-i determina sa dea click si sa continue traseul de baza.

Audienta calda. Acest segment este compus din acei oameni care stiu deja de tine, au interactionat cu postarile si reclamele tale, dar inca nu au cumparat nimic. Sunt acei oameni aflati acum in stadiul b) al traseului, adica stadiul de evaluare.

Scopul principal in aceasta etapa este sa ii convingi sa converteasca, adica sa transformi vizitatorii in lead-uri.

Cum interactionezi cu traficul cald?

Gandeste-te la traficul cald ca la niste oameni pe care abia i-ai cunoscut. Nu este cu adevarat o relatie de prietenie, dar exista deja o conexiune.

Citeste si:  Cum sa iti setezi Facebook Business Manager

Reclama ta ar trebui sa se adreseze:

  • celor care au ajuns pe site si au fost deja segmentati pe zone de interes
  • celor care ti-au dat „Like” paginii de Facebook sau au vazut alte reclame de ale tale
  • celor care s-au inscris pe lista de newsletter sau au comentat (listele astea le poti incarca ulterior in Custom Audiences)

Audienta fierbinte. Acestia sunt cei care au devenit clientii tai si sunt in stadiul de conversie. Aceasta audienta este definita ce cei care au cumparat sau sunt in punctul de a cumpara ceva de la tine.

Scopul tau principal este sa aduci clientii din traficul rece in cel fierbinte, transformand astfel o audienta rece in clienti fideli care sa cumpere mereu de la tine.

Daca in etapa de trafic rece strategia ta nu se bazeaza pe vanzare, ci doar pe a stabili o conexiune, in etapa finala aceasta conexiune este deja stabila si sigura.

Reclama ta in stadiul asta ar trebui sa:

  • sa se adreseze celor care au pus un produs in cos, dar nu l-au cumparat
  • sa aduca in prim plan o oferta noua celor care au mai cumparat de la tine
  • sa se adreseze celor care nu au mai cumparat demult ceva de la tine

In final da, unul dintre cele mai importante elemente ale unei campanii este targetarea. Daca tii cont de aceste 2 concepte, vei putea sa transmiti mesaje eficiente audientei care este cel mai probabil sa reactioneze la ele. 

Ca un side part, nu canaliza toata energia doar pe targetare, pentru ca sunt aspecte care conteaza uneori mai mult intr-o campanie de Facebook.

Fii cat mai specific si  nu incepe o campanie fara sa faci un research cu privire la etapa in care se afla audienta ta. Invata cat mai multe despre ea si tine cont de interesele pe care le are. Vezi care iti este funnelul si daca nu ai unul e momentul sa il faci.

In al doilea rand, transmite mesajul tinand cont de temperatura audientei. Pentru ca temperatura, asa cum am zis mai sus, este cea care iti spune ce mesaj trebuie sa folosesti conform cu relatia pe care o ai cu publicul tau.

(Nota: Daca vrei sa inveti cum sa scrii mai bine mesajele din reclamele tale, am scris un ghid GRATUIT despre componentele de baza ale unui ad pe Facebook. Gasesti acolo inclusiv informatii despre cum sa iti transmiti mesajul. Ghidul il poti descarca aici.)



Ti-a placut? da mai departe!


Articole ​​​​recomandate

Optimizare next level: optiunea Facebook de optimizare a bugetului la nivel de campanie

Cele 5 semne care iti spun ca e timpul sa iti faci reclama pe Facebook

lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}