Ce este un Chatbot si de ce trebuie sa folosesti unul

0  comentarii

Scris de Adrian Chirca pe 22 octombrie 2018 | Ultima modificare pe 27 aprilie 2020

Vrei sa inveti rapid sa faci reclame pe Facebook? Inscrie-te GRATUIT la Cursul de Baza Facebook si timp de 5 zile inveti tot ce ai nevoie sa poti incepe sa te promovezi eficient. Inscrierea se face aici.

Pana acum cativa ani, daca nu aveai incluse in strategia de marketing cateva rapoarte sau template-uri pe care sa le oferi gratuit, era destul de greu sa iti alimentezi un funnel de baza si sa construiesti o baza de date.

Acum, o data cu AI a aparut un nou jucator de care vorbeste orice marketer: chatbotii.

Sunt cu adevarat utili sau sunt doar impinsi de industrie?

Imi aduc aminte cand am fost la Traffic&Conversion Summit ca toata lumea de acolo vorbea de chatboti. Majoritatea celor care au avut prezentari cu strategii de marketing pe 2018 au mizat aproape totul pe automatizarea prin chat.

Am vazut prezentari pe produse abia lansate care foloseau ManyChat (dupa mine unul dintre cele mai bune softuri chatbot) si care vindeau de mii de dolari pe zi. Am aplicat si eu in Romania pe cateva produse si rezultatele au fost excelente. 

Comunicare este rapida si, pe scurt, rata de deschidere a mesajelor este undeva peste 70%. Cine nu deschide un mesaj pe Facebook Messenger?

O strategie care sa implice un astfel de AI are mari sanse sa iti creasca vanzarile si sa creeze mult mai rapid engagement cu clientii tai.

Eu am tot testat strategii cu chatboti si se poate crea rapid un engagement care sa poata fi exploatat, dar si o baza de date cu care sa comunici eficient.

Asa ca, in articolul asta iti voi spune de ce ar trebui sa te gandesti sa folosesti unul si iti voi raspunde la cateva intrebari:

  • Ce este un chatbot si ce avantaje iti ofera?
  • Cum poti folosi un chatbot pentru a imbunatati relatia cu clientii?
  • Cum setezi un chatbot?

CE ESTE UN CHATBOT – ROBOT DE CHAT?

Chatbot-ul nu este o inventie noua, el exista de ani buni, doar ca nu e un domeniu foarte exploatat la noi. Facebook a impins destul de mult aceasta tehnologie si poti gasi acum chat-uri pe majoritatea site-urilor, mai ales pe cele de booking si e-commerce.

Explicatia este pe undeva destul de simpla: un chatbot setat bine iti poate mari rata de conversie.

Facebook a profitat de noul trend si poti acum seta destul de usor un chatbot pe pagina ta de Facebook si pe care il poti integra inclusiv pe propriul site.

Ai nevoie de ceva mai multe date si tool-uri pentru a seta o secventa completa, dar pentru inceput Facebook iti ofera gratuit cam tot ce ai nevoie. Mie unul mi se pare firesc mai ales ca Facebook are deja cam 2 miliarde de utilizatori de Messenger, lucru deloc de neglijat.

(Nota: Daca esti la inceput, iti recomand sa inveti chestiile de baza despre Facebook, sa faci macar cateva campanii clasice si apoi sa incerci si chatbotii. Daca vrei sa inveti rapid, timp de 5 zile o poti face inscriindu-te la cursul GRATUIT de Facebook. Detalii gasesti mai jos si pe pagina cursului.)

Acest numar urias de utilizatori Facebook sta la baza reactiei dezvoltatorilor de a dezvolta softuri cat mai user-friendly si care sa exploateze la maxim puterea chatului.

Cu noile tehnologii aparute poti crea rapid un site si il poti utiliza pe majoritatea device-urilor. Facebook este prezent, la fel si Google si reclamele iti pot da acel boost de care ai nevoie. Avem in principiu aplicatii si softuri care fac aproape orice.

In conditiile astea, mai avem nevoie de ceva in plus?

Se pare ca da. Pentru ca directia in care ne indreptam este dictata tot de clienti. Lumea e in permanenta schimbare si nu ma refer aici doar la faptul ca Amazon livreaza deja cu drone. Ma refer la faptul ca tehnologia si Internetul a schimbat modul in care clientul se asteapta sa interactionezi cu el.

Companiile care vor sa vanda mai mult si mai repede trebuie sa se adapteze si sa faca ceva pentru a iesi in evidenta. Am mentionat asta in diferite ocazii, client service-ul este cel care face diferenta.

Iar un chatbot exact asta face. Te scoate din multime si iti ofera posibilitatea de a interactiona rapid cu clientii tai si de a le oferi informatii si optiuni de cumparare.

Inteligenta artificiala este acel element care iti ofera un plus modelului de business pe care deja il ai. Merita sa incerci si aceasta strategie.

Un chatbot are un avantaj major fata de alte aplicatii datorita multor detalii legate de UX, ceea ce determina ca 80% dintre aplicatii ajung sa fie sterse. Exceptia o reprezinta insa aplicatiile destinate comunicarii respectiv, Whatsup, Facebook Messenger, Telegram etc.

date-folosire-aplicatii

BENEFICIILE UNUI CHATBOT

  1. Un chatbot este usor de instalat. Depinde evident de ce anume vrei sa faci cu el, dar in principiu poti construi cam orice structura se potriveste cu afacerea ta.
  2. Potential imens. Cu toate ca in Romania sunt inca la inceput, potentialul lor este urias. Nu numai ca este un tool excelent de a comunica cu clientii, dar optiunile lor sunt in continua dezvoltare - inclusiv plata direct in chatbot.
  3. Brand awareness. Un chatbot reprezinta compania si din punct de vedere al comunicarii este un tool excelent pentru a-ti construi o imagine solida in fata clientilor.
  4. Solutie rapida. Avand in vedere cum este gandit, un robot de chat este un tool care raspunde rapid unor intrebari esentiale si creeaza primul contact cu clientii. Astfel, ofera date esentiale fara sa ignore sau sa oboseasca clientul.
  5. Automatizare. Chatbotii pot inlocui cu succes operatorii umani, evident pentru taskuri de baza. Cine stie insa ce ne rezerva viitorul, poate pot prelua din ce in ce mai multe functii. Deja poate sa tina o conversatie bazata pe cuvinte cheie.

Avand aceste date la indemana, poti sa iti adaptezi strategia si sa iti programezi si tu un chatbot pentru afacerea ta. Voi aborda intr-unul din articolele viitoare in detaliu cum sa faci primele setari pentru un chatbot, dar primul lucru pe care ar trebui sa il faci ar fi sa alegi tool-ul potrivit.

Citeste si:  Frecventa: indicatorul din Facebook de care nu ar trebui sa uiti

Poti in prima faza sa iti implementezi secventa de chat Facebook pe site pentru a te familiariza cu instrumentele, iar ulterior sa incepi sa iti automatizezi procesele.

Organizeaza-ti in elemente-cheie cele mai importante lucruri pe care doresti sa le transmiti si sa te gandesti cum anume vei folosi automatizarile.

Sunt destule optiuni in piata, dar eu iti recomand 2 softuri cu care lucrez si care mi se par usor de folosit: ManyChat si Chatfuel. Avand in vedere ca ambele se bazeaza pe sistemul drag-and-drop sunt extrem de potrivite pentru orice incepator.

Ambele sunt gratuite pentru inceput– ManyChat are si o optiune Pro -, dar Chatfuel este mai potrivita celor avansati datorita optiunilor ceva mai complexe.

As recomanda asadar sa analizezi in prima faza varianta ManyChat, este foarte intuitiva si are multe optiuni care sa te ajute sa te misti repede cu baza de date.

Poti sa iti setezi robotul pe ce pagini vrei si apoi sa faci rapid setarile. Daca ai un magazin online o sa te ajute si optiunea de plata direct in Facebook care se pare ca e in teste. Si cred ar fi bine sa te prinda cu un chatbot deja instalat.

Un astfel de tool iti poate transforma categoric afacerea, atata timp cat ai deja o strategie setata. Fara o strategie clara, un chat nu o sa iti aduca mari transformari pentru ca el depinde de cum arata site-ul tau si ce anume transmiti prin landing page-uri.

Ca sa nu mai zic sa ai deja un funnel pus la punct, un mail si macar un basic de funnel pentru client service.

Verifica cum sunt setati pasii din canalul tau de vanzare, daca poti aduna leaduri si mai ales daca poti trimite periodic content nou si abia dupa aia poti lua in considerare setarea unui robot de chat.

Setarile nu sunt complexe si dificultatea nu consta in a face setarile, ci in a „desena” efectiv secventele. Dupa ce ti-ai fixat un obiectiv si ai deja un scop clar definit la ce vei folosi o astfel de automatizare, poti sa iti faci un plan de conversatie.

Eu ti-as recomanda daca esti la inceput sa te folosesti de secventa de mail. Daca nu o ai setata nici pe aia, cel mai probabil e nevoie sa o faci deja. Pe viitor voi face un articol despre asta si poate o sa te ajute.

Trebuie sa ai control deplin asupra conversatiei, a raspunsurilor si optiunilor, dar trebuie sa ai in vedere si ce se intampla daca cineva paraseste conversatia. In plus, e foarte importanta optiunea de a transmite oamenilor ca se pot dezabona, pe langa optiunea pe care o ai deja de a transmite limitat mesaje. 

Atentie! NU profita de Manychat pentru a trimite mesaje de vanzare si dese - o sa vezi conditiile in interfata. Iti va bloca contul, dar si pagina de Facebook.

Cu rabdare si avand la indemana optiunile oferite de un astfel de tool, poti avea in scurt timp un chatbot care sa te ajute sa iti cresti atat baza de date cat si afacerea.


Ti-a placut? da mai departe!


Articole ​​​​recomandate

Optimizare next level: optiunea Facebook de optimizare a bugetului la nivel de campanie

Cele 5 semne care iti spun ca e timpul sa iti faci reclama pe Facebook

lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}