Daca ai o afacere si te zbati pentru clienti, stii deja ce poate face marketingul online pentru profitul tau. Rata de conversie, bugetele, softurile care te ajuta sa automatizezi sunt omniprezente in orice strategie si cateodata poate deveni obositor sa tii pasul cu ele.
In toata aritmetica asta legata de cifre si de eficienta, un element scapa inca multor antreprenori. Si nu ma refer aici doar la companiile aflata la inceput, ci si la cele mai mari.
Valoarea pe termen lung a clientilor tai
Nu trebuie sa ai o afacere online ca sa iti treci in excel aceasta valoare. Nu trebuie sa ai un shop cu mii de produse ca sa iei in calcul acest indicator, dupa mine cel mai important pentru o afacere.
Daca ai o cafenea si servesti o cafea proasta doar pentru faptul ca ai un vad bun si 1 client de-al tau decide sa schimbe locatia, tocmai ai pierdut vreo 3.000 euro pe an.
Daca angajatul de la supermarket te trateaza sfidator si tu decizi sa schimbi locatia, pe termen lung supermarketul pierde mai mult de 10.000 euro.
Daca service-ul auto iti umfla factura si tu decizi sa iti duci masina in alta parte, toti prietenii tai vor afla asta si service-ul va pierde cativa clienti. Pe termen lung? Cateva zeci de milioane de lei.
Nu v-ati intrebat niciodata de ce cand vreti sa va portati serviciile mobile de la o companie la alta, primiti o oferta prea buna ca sa fie adevarata?
Explicatia e simpla.
Noua oferta este o pierdere pentru companie, dar pe termen scurt-mediu. Pe termen lung, compania v-a mentinut ca si client si redeveniti profitabil. Mai mult, un client multumit atrage alti clienti.
Un torent este format din suvoaie mici.
Beneficiile de care te bucuri pe termen scurt au un impact enorm pe termen lung. Tine o evidenta a parerilor clientilor tai si asigura-te ca angajatii stiu asta.
O samanta plantata azi va fi un copac in cativa ani.
Asa ca ar fi bine sa te asiguri ca va fi un copac roditor.