Cum sa iti setezi Facebook Business Manager

0  comentarii

Scris de Adrian Chirca pe 15 aprilie 2018 | Ultima modificare pe 30 aprilie 2020

Ai nevoie de sfaturi si trucuri pentru a te promova mai eficient? Nu stii cum sa gasesti audienta ideala sau ce face o reclama sa aiba succes pe Facebook? Inscrie-te GRATUIT la Cursul de Baza Facebook si invata in 5 zile tot ce ai nevoie ca sa incepi sa te promovezi eficient. 

Daca esti ca majoritatea celor care au deja o afacere online, cel mai probabil ca ai incercat deja Facebook Ads. Si daca nu ti-ai facut un cont  Business Manager, toate campaniile si setarile tale sunt facute din contul personal de Facebook.

Nu zic ca e neaparat ceva rau, dar daca vrei sa poti avea acces la setari si functii suplimentare sau daca vrei sa iti optimizez campaniile, o sa ai nevoie de Business Manager.

Asa ca inainte de a iti face o strategie si de a construi un canale de vanzare ar trebui sa principalele setari din Business Manager.

DE CE AM NEVOIE DE BUSINESS MANAGER?

Pe scurt, Business Manager este un sistem de management pentru paginile tale si pentru conturile de reclame. Gasesti aici tot ce tine de reclame, de la rapoarte pana la setarile pentru Facebook Pixel, audiente si cataloage de produse.

De toate ai nevoie mai devreme sau mai tarziu pentru tot ce tine de campanii de promovare.

De obicei recomand de la inceput celor care isi deschid o pagina oficiala si au in plan sa isi faca reclama pe Facebook sa isi faca un cont Business Manager.

In felul asta, ai acces de la inceput la date si te inveti sa fii organizat si sa intelegi cu ce te poate ajuta de fapt Facebook.

Avantajele de a avea un cont Business Manager

  • Nu mai e nevoie sa iti folosesti contul personal pentru a oferi acces la paginile tale de Facebook unui colaborator
  • Primesti notificari pe mailul de firma si nu pe cel personal
  • Cei care au acces la conturile de reclama sau pagini nu trebuie sa fie neaparat prietenii tai pe Facebook
  • Daca ai un magazin online poti oferi angajatilor niveluri de acces personalizate
  • Iti poti personaliza cu usurinta campaniile de promovare
Citeste si:  Cum sa iti faci designul pentru reclame rapid si fara costuri

CUM ITI SETEZI CONTUL BUSINESS MANAGER

1. Accesezi adresa business.facebook.com

2. Pe prima pagina accesezi Conecteaza-te daca ai deja cont Facebook

3. Denumesti contul – poti folosi numele firmei sau al brandului – si apoi adresa de mail pe care vrei sa o folosesti

In momentul asta ai acces la Business Manager si poti vedea in meniul din stanga sectiunile principale:

  • Persoane
  • Parteneri
  • Pagini
  • Conturi reclama
  • Conturi Instagram
  • Proiecte
  • Surse pentru date
  • Integrari
  • Date despre companie
  • Facturare 
  • Siguranta marcii
  • Centrul de securitate

Acum ai acces complet la toate functiile Business Manager si chiar daca la inceput ti se va parea greu sa navighezi prin meniu, iti garantez ca ulterior iti va fi extrem de util.

UPDATE: interfata BM s-a tot schimbat in ultimii 2 ani si a devenit deja mai intuitiva. In plus, au aparut multe alte optiuni in plus data de primele variante, toate focusate pe o interactiune facila.

Primul pas pe care il poti face este sa iti adaugi toate paginile pe care le detii si cu care vrei sa lucrezi. O data ce adaugi paginile tale poti foarte usor sa adaugi persoanele care se ocupa de ele.

Daca lucrezi cu o agentie sau un partener poti sa ii oferi acces la toate functiile folosindu-te de optiunea „Adauga partener”.

business-manager

Aici ii poti oferi acces la pagina ta de business, la contul de reclame, pixel si audiente. Ca sa poti face asta nu uita sa ceri partenerului cu care lucrezi ID lui de Business. In felul asta Facebook va face singur toate asocierile imediat ce este confirmata legatura.

Vei vedea ca din acest moment cand iti vei accesa pagina de Facebook de pe laptop, un anunt in bara de sus te va anunta ca toate modificarile in pagina le poti face doar prin Business Manager. Daca vrei sa faci asta de pe telefon o sa ai nevoie de aplicatia Facebook Pages pe care o recomand alaturi de Facebook Ads.

Citeste si:  Cele 5 semne care iti spun ca e timpul sa iti faci reclama pe Facebook

NU UITA DE CONTUL DE PUBLICITATE

Urmatorul lucru de care trebuie sa te ocupi este sa iti setezi Contul de publicitate. Daca ai de gand sa folosesti mai multe conturi, te-as sfatui sa le denumesti in asa fel incat sa fii cat mai organizat (nume firma-cont 1, nume firma-cont teste etc).

Iti setezi modalitatea de plata – ti se vor cere datele cardului din care vei plati, precum si datele cu privire la companie. E bine sa le ai de la inceput mai ales ca vei avea nevoie de facturi la sfarsitul fiecarei luni.

In mare, cam acestea sunt setarile pe care ar trebui sa le faci in Business Manager pentru inceput.

In articolele viitoare va voi arata cum sa faceti setarile pentru Pixel si cum sa va folositi de audiente pentru a crea o baza solida pentru reclame.

Navigati prin Business Manager si incercati sa va familiarizati cu functiile principale. O data ce faceti asta va va fi mult mai usor lucrati sau sa urmariti rapoartele pentru reclame, dar si sa faceti anumite modificari esentiale.

Daca ai avut probleme cand ai facut setarile astea, imi poti lasa un mesaj mai jos. Voi incerca pe cat posibil sa te ghidez cu setarile principale. Spor la treaba!


Ti-a placut? da mai departe!


Articole ​​​​recomandate

Optimizare next level: optiunea Facebook de optimizare a bugetului la nivel de campanie

Cele 5 semne care iti spun ca e timpul sa iti faci reclama pe Facebook

lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}