Strategii pentru a scoate maxim de profit din publicitatea pe Facebook

2  comentarii

Scris de Adrian Chirca pe 21 noiembrie 2017 | Ultima modificare pe 25 martie 2020

Publicitatea pe Facebook reprezinta poate cea mai mare oportunitate de a-ti creste vanzarile. Chiar daca uneori e posibil sa pierzi niste bani pana iti dai seama ce ai de facut, o campanie facuta cum trebuie iti poate recupera bugetul pierdut. Daca vrei sa inveti mai multe despre promovarea pe Facebook, inscrie-te la acest curs gratuit!

Ai un buget stabilit, ai inceput sa iti faci reclama pe Facebook, dar vanzarile nu sunt extraordinare. Sunt multe aspecte aici, dar nu voi intra acum in detalii legate de setarile campaniilor - voi face si asta pe viitor, ci de ceea ce transmite campania in sine.

Si trebuie sa revin la ce tot spun cand e vorba de prezenta online. Afacerea ta este importanta prin ceea ce transmite ea potentialilor tai clienti.

Prin ceea ce transmite BRANDUL. Adica mesajul.

Oamenii ajung la tine in mare parte pentru ca te cauta online. Pentru ca iti stiu brandul sau au auzit de el din diverse surse. Felul in care reactionezi fata de cei care ajung la tine este definitoriu pentru afacerea ta.

Unii cumpara de la prima interactiune, altii poate nu au bani sau nu sunt convinsi de ceea ce vad si mai amana. In general o astfel de rata de conversie este undeva sub 2%.

Daca nu reactionezi si nu reiei legatura cu cei care ajung la tine pe site si nu cumpara, arunci bani pe geam.

Hai sa vedem cateva strategii de care sa tii cont cand iti pregatesti campaniile pe Facebook.

dezvolta o nisa si adapteaza strategia pe baza ei

In fiecare zi, peste un miliard de oameni intra pe Facebook. Dintre ei, aproximativ 10 milioane intra din Romania. Aici sunt clientii tai.

Conform celor de la facebrands.ro, peste 68% sunt casatoriti si se incadreaza ca varsta intre 30 si 45 de ani. Cumva normal, adica generatia de mijloc care este conectata la tehnologie, are o sursa de venit constanta si este mult mai deschisa la a plati cu cardul sau a cumpara online.

Fiecare dintre ei are un hobby, prefera anumite produse si prefera diverse tipuri de vacante.

Pentru ca in general oamenii folosesc Facebook pentru a socializa, mai mult decat sa caute produse sau servicii, este extrem de important ca reclamele tale sa ajunga la cine trebuie. 

Spre exemplu daca ai un shop unde vinzi produse de ingrijire a barbii poti exclude din start femeile. Mai mult, daca vinzi doar la Bucuresti sa zicem, locatia te va ajuta sa ajungi la clientii din aria ta.

Daca te adresezi unei audiente generale, sunt sanse mari sa nu fie asa receptiva la anunturile tale, va converti mai greu si vanzarile tale nu vor creste semnificativ. Un pic de psihologie te poate ajuta, dar cel mai mare ajutor al tau este sa stii sa iti segmentezi audienta si sa urmaresti nisa pe care activezi.

Citeste si:  Ce este un Chatbot si de ce trebuie sa folosesti unul

Daca vrei sa inveti lucruri de baza despre Facebook Ads poti sa te inscrii aici GRATUIT la Cursul de Baza Facebook.

Un procent bun dintre cei care isi administreaza singuri magazinul, au auzit de impactul pe care il are Facebook in cresterea vanzarilor. Se lovesc zilnic de reclame si incearca sa faca acelasi lucru cu propriile lor produse.

Majoritatea celor cu care vorbesc despre reclama pe Facebook incep inevitabil discutia cu detalii despre campaniile care au fost un esec. Asta nu este o problema, atata timp cat iti dai seama ca faci ceva gresit si vrei sa indrepti asta.

Sa ceri ajutorul poate fi de fapt maturizarea ta in marketing online, proces ce te va scuti de multi bani aruncati.

Stiu ce zic, cred ca am mai spus-o pe aici; cand m-am apucat de marketing online am invatat la gramada ce imi pica in mana prin online. Abia cand am inceput sa fac cursuri platite, informatia a devenit valoroasa.  Pentru ca un curs are o structura, vine cu niste exemple si te ajuta sa iti pui tot ceea ce stii intr-o ordine. 

Si ordinea conteaza mai ales cand te apuci de setat campanii 😉

nu ignora clientii care nu au cumparat nimic

Sa spunem ca ai deja o audienta la care vrei sa ajungi si ad-ul tau este pus la punct. Ai deja un buget alocat, dar cu toate astea mare parte din cei care ajung pe site prin intermediul reclamei nu cumpara.

Ceea ce este in regula si perfect normal.

Daca au ajuns la tine pe site, inseamna ca reclama este buna si exista un oarecare interes fata de produsul tau. Acum este momentul in care poti crea o noua lista cu cei care sunt interesati de produsele tale, dar au abandonat cosul.

In pasul asta lucrurile se complica, dar poti incerca sa te folosesti de discounturi sau vouchere-cadou. Ofera celor care au vizitat pagina de produs un discount de 10% sau un voucher cu care sa aiba x% discount pentru cea de-a doua comanda.

E o strategie eficienta si care poate fi folosita pentru cresterea ratei de conversie.

Aceeasi strategie o poti folosi si pentru cei care pun produsul in cos, dar abandoneaza comanda. Rata de abandon a cosului este destul de mare si este o tendinta general valabila.

Poti incerca sa le trimiti acestora si un mail la inceput de luna. E perioada de salarii si poate atunci cand au pus produsul in cos nu luasera inca salariul sau aveau alte prioritati. Un neewsletter la modul asta iti poate face surprize placute.

Atata timp cat a existat un interes el trebuie exploatat, iar daca cei din audienta ta sunt tineri cu siguranta va da rezultate mai bune. Stim cu totii ca la 20 si ceva de ani e mai important sa iti iei hanoracul acela cool decat ca vei merge saptamana viitoare pe jos la scoala.

Citeste si:  Lectii in valoare de 98.354 de dolari pe care le-am invatat din reclamele pe Facebook [2018]

clienti vechi inseamna avocati ai brandului tau

Facebook iti pune la dispozitie o multitudine de instrumente pentru a ajunge la potentialii tai clienti. Te ajuta sa-ti cresti vanzarile in principal, dar pe langa asta publicitatea pe Facebook poate sa-i incurajeze pe prietenii clientilor tai sa-ti devina si ei clienti.

Daca un mail cu o referinta sau un review de produs trece de multe ori neobservat, un mesaj pe „peretele” din Facebook pare mai personal si mai interesant. Mai mult, orice poza sau clip cu un client care foloseste un produs de-al tau poate fi un bun instrument de marketing pentru viitoarele campanii.

Acelasi lucru il poti face in cazul in care postezi frecvent pe pagina de Facebook sau ai un blog unde oferi detalii despre produsele tale. Daca vinzi sa zicem periute de dinti electrice si ai o lista cu cei care au vizionat produsele, dar nu au cumparat, poti face reclama cu un articol de-al tau in care specifici care sunt avantajele igienei orale. Toti cei care interactioneaza cu acest post pot fi usor ofertati cu periute sau alte produse de igiena orala.

Cu cat o persoana interactioneaza de mai multe ori cu brandul tau, cu atat cresc sansele ca ei sa cumpere si sa recomande acel produs.

Nu ignora puterea remarketingului, deoarece in combinatie cu ce iti ofera Facebook se poate dovedi un tool foarte eficient de crestere a vanzarilor. Si cel mai probabil, va fi un tool care va fi din ce in ce mai exploatat.

Folosind astfel de strategii cu siguranta vei avea rezultate mai bune de la reclamele tale, dar si costuri mai mici.

Segmentarea unei liste de mailuri iti poate aduce rezultate mai bune fata de un newsletter clasic. Acelasi principiu ar trebui sa il aplici si pe Facebook. Daca un client de-al tau a cumparat produsul „A”, dar nu si produsul „B” ar trebui sa-i dedici o campanie separata.

Retine ca, toti cei care au cumparat de mai multe ori au incredere in site-ul tau si in mod sigur nu i-ar deranja sa lase un review despre produsele tale. E un lucru simplu si n-ar trebui sa-ti fie teama sa-l abordezi direct si sa ceri acest lucru. O poti face si pe mail, dar si pe Facebook.

Pe viitor, pozitia pe care o ai prin prizma clientilor tai va cantari mult in ochii celor care sunt pe drum de a deveni. 


Ti-a placut? da mai departe!


Articole ​​​​recomandate

Optimizare next level: optiunea Facebook de optimizare a bugetului la nivel de campanie

Cele 5 semne care iti spun ca e timpul sa iti faci reclama pe Facebook

lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}